AMP staat voor Accelerated Mobile Page​s en deze mobiele pagina's zorgen er voor dat een webpagina vier keer sneller wordt geladen. 
We zien dat steeds meer bezoekers via hun mobiele apparaat een website bekijken en dat de website, naast een goede gebruiksvriendelijkheid, ook sneller geladen moet worden. Andere voordelen van het gebruik van AMP- pagina's, is dat je hoger in Google gaat ranken en je verbruikt tot tien keer minder data. 

Boost met AMP in Google


​De laadtijd van een website is een belangrijke factor voor de vindbaarheid in Google. Een AMP pagina geeft een seintje aan Google dat je bezig bent met een gebruiksvriendelijke website, waardoor je voorrang kunt krijgen van Google. De visuele onderdelen, die de snelheid van de pagina negatief beïnvloeden, veranderen wel. De pagina wordt als het ware gestript. De belangrijke content blijft zichtbaar, maar de onnodige styling zal verdwijnen met als doel om de pagina sneller te laten laden.  Verder kunnen de AMP-pagina’s bovenin een carrousel in de zoekresultaten van Google weergegeven worden. De waarde van AMP hangt ook erg af van de branche waarin je verkeert, maar als straks de carrousel van Google vol staat met content van concurrenten, dan loop je dus achter de feiten aan. Een bezoeker blijft langer op een pagina dan een normale mobiele webpagina, ze blijven gemiddeld drie keer langer op een AMP pagina. 

Hieronder zie je een voorbeeld van een AMP pagina in Google die wij hebben gemaakt voor een klant:


Voor elke website geschikt?


​Een AMP pagina is niet voor elke webpagina geschikt. AMP zal weinig goeds doen voor pagina’s met veel interactieve elementen. Het is meer bedoeld voor informatieve pagina’s, blogs en nieuwsartikelen. Wil jij een AMP webpagina voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op en wij helpen jou hier graag bij! 

Meer artikelen
Lees meer
20 september 2017 / Google Mijn Bedrijf Posts
Lees meer
24 augustus 2017 / De vernieuwde website is online!
Lees meer
11 augustus 2017 / Een bestaande website of webshop vernieuwen?