Doeltreffend resultaat met zoekmachine adverteren

Wil jij snel en gericht jouw doelgroep bereiken? Start met zoekmachine adverteren ook wel bekend als Search Engine Advertising (SEA). Het is betaald adverteren in zoekmachines Google en Bing.

Denk je, dat is toch 1,2,3 gedaan.. maar niets is minder waar! Je moet je er goed in verdiepen, weten wat de beste strategie is en of het rendabel is. Bij WebSentiment hebben wij de kennis in huis en helpen we je hier graag bij. 

Wat is zoekmachine adverteren?

In Google en Bing heb je organische resultaten en betaalde resultaten. Als je bijvoorbeeld in Google zoekt op “internetbureau Oosterhout”, zie je eerst de betaalde zoekresultaten. Ze staan aangegeven met een groene link en het woordje “Adv.”, staat ervoor. 

Onder de betaalde advertenties staan de organische resultaten weergegeven, de niet betaalde zoekresultaten, hierover kun je meer lezen in het artikel over zoekmachine optimalisatie. Tevens staan de betaalde advertenties ook onderaan de pagina. 

Zoekmachine adverteren hoeft niet alleen op Google of Bing te zijn, maar het kan ook via YouTube en Google Shopping. Daarnaast kun je kiezen voor display advertising, op deze manier kun je op vele verschillende websites adverteren met dynamische banners. Je kunt de banners laten vormgeven naar jou wens. 

Waarom starten met Search Engine Advertising?

Wat levert het mij op en waarom zou ik starten met Search Engine Advertising? Weet jij hoeveel mensen geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst en hoeveel omzet je eruit kunt halen? Is jouw antwoord bij deze vraag al een ‘nee’, dan moet je vooral verder lezen. 

Zoekmachine adverteren kan zeer effectief zijn voor jouw onderneming. Aan de hand van een goede reclame campagne kun je meer potentiële klanten bereiken en je ziet al snel resultaat. 

Het opzetten van een SEA-campagne lijkt simpel maar dat is het totaal niet. Je moet zoveel mogelijk relevant verkeer uit de advertenties halen tegen lage kosten, de juiste zoekwoorden bepalen, de valkuilen weten en elke dag moet je investeren om het te monitoren. Hier heb je toch geen tijd voor om elke dag de advertenties te bekijken, aan te passen en noem het maar op. Hier heb je specialisten voor nodig, zij doen dit dagelijks en doen deze werkzaamheden met veel plezier om jou al het werk uit handen te nemen.

Drie voordelen van zoekmachine adverteren

1. Meetbaar
Als de campagne live staat is het direct meetbaar en krijg je inzicht in de prestaties van de campagne. Alles is te lezen via het account en belangrijk hierbij is, dat je het ook moet koppelen met Google Analytics voor meer informatie over de campagne. Je ziet bijvoorbeeld; hoeveel mensen de advertenties hebben gezien, hoe vaak er op een advertentie is geklikt, de kosten, waar de mensen vandaan komen en welke advertentie goed en minder goed presteert. Zo kun je gemakkelijk de advertenties wijzigingen op welk tijdstip dan ook. Dit is niet mogelijk als je bijvoorbeeld een advertentie in de krant of folder plaatst.  

2. Zichtbaarheid
Voordat de campagne start moet er goed worden nagedacht over de zoekwoorden. Naar welke product of dienst zoeken jouw klanten en waar haal jij het meeste omzet uit. Met deze zoekwoorden kun je specifiek jouw doelgroep bereiken. Als potentiële klanten het bepaalde zoekwoord intypen in de zoekmachine, welk jij hebt gebruikt voor in de advertentie, dan komt de advertentie bovenaan bij de betaalde zoekresultaten. 

3. Budget
Je kunt zelf bepalen wat je wilt uitgeven aan zoekmachine advertenties. Heb je je toch bedacht over de kosten, dan kun je het budget verhogen of juist verminderen. Of wil je de advertenties op pauze zetten? Met 1 klik op de knop kunnen ze worden uitgezet. Je hebt altijd beheer over het budget. 

 Er zijn nog heel wat voordelen om te starten met een SEA-campagne. Wees de concurrentie voor en haal het maximale uit jouw campagne door hulp in te schakelen van een ervaren SEA-specialist.  

Drie maanden uitproberen?

Ben je toch zo nieuwsgierig geworden wat jij eruit kunt halen uit een betaalde advertentie? En wil je deze kans niet missen, want niet geschoten is altijd mis. Vraag vrijblijvend informatie aan over zoekmachine adverteren door een mailtje te sturen naar info@websentiment.nl of bel naar 085 4444 820. Bekijk ook het artikel over "social media marketing"

Jij bepaalt het budget wat je wilt investeren en de periode en wij doen ons uiterst best om een glimlach op jouw gezicht te toveren. 

Geïnteresseerd? Neem contact met ons op!