Wat is zoekmachine adverteren?
In Google en Bing heb je organische resultaten en betaalde resultaten. Als je bijvoorbeeld in Google zoekt op “internetbureau Oosterhout”, zie je eerst de betaalde zoekresultaten. Ze staan aangegeven met een groene link en het woordje “Adv.”, staat ervoor.
Onder de betaalde advertenties staan de organische resultaten weergegeven, de niet betaalde zoekresultaten, hierover kun je meer lezen in het artikel over
zoekmachine optimalisatie. Tevens staan de betaalde advertenties ook onderaan de pagina.
Zoekmachine adverteren hoeft niet alleen op Google of Bing te zijn, maar het kan ook via YouTube en Google Shopping. Daarnaast kun je kiezen voor display advertising, op deze manier kun je op vele verschillende websites adverteren met dynamische banners. Je kunt de banners laten vormgeven naar jouw wens.
Waarom starten met Search Engine Advertising?
Wat levert het mij op en waarom zou ik starten met Search Engine Advertising? Weet jij hoeveel mensen geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst en hoeveel omzet je eruit kunt halen? Is jouw antwoord bij deze vraag al een ‘nee’, dan moet je vooral verder lezen.
Zoekmachine adverteren kan zeer effectief zijn voor jouw onderneming. Aan de hand van een goede reclame campagne kun je meer potentiële klanten bereiken en je ziet al snel resultaat.
Het opzetten van een SEA-campagne lijkt simpel maar dat is het totaal niet. Je moet zoveel mogelijk relevant verkeer uit de advertenties halen tegen lage kosten, de juiste zoekwoorden bepalen, de valkuilen weten en elke dag moet je investeren om het te monitoren. Hier heb je toch geen tijd voor om elke dag de advertenties te bekijken, aan te passen en noem het maar op. Hier heb je specialisten voor nodig, zij doen dit dagelijks en doen deze werkzaamheden met veel plezier om jou al het werk uit handen te nemen.