Briefpapier laten ontwerpen

  • Snelle service
  • Innovatief
  • Professioneel team
Wil jij briefpapier laten ontwerpen, omdat jij veel communiceert met klanten in je onderneming? In dat geval ben jij bij ons op de juiste plek. We kunnen niet alleen kwalitatief briefpapier voor je ontwerpen, maar ook nog eens met een zeer unieke stijl. Maar wat maakt briefpapier nu zo belangrijk? Waarom moet je hier zoveel aandacht aan besteden? In dit artikel bespreken we enkele belangrijke aspecten waarin naar voren komt waarom het zo belangrijk is om briefpapier te laten ontwerpen.

Representatieve communicatie met briefpapier laten ontwerpen

Een belangrijk punt van briefpapier laten ontwerpen, is dat het zorgt voor een representatieve communicatie. Dat mag niet onderschat worden, hoe belangrijk dit is. Je hebt ongetwijfeld wel eens een brief van de belastingdienst ontvangen. De brieven van de belastingdienst zijn om meerdere redenen kenmerkend. Ze zitten bijvoorbeeld altijd in een blauwe envelop wat al tamelijk uniek is, in vergelijking met veel andere brieven. Maar ze hebben ook een representatief logo en een bepaalde stijl. Als de brieven er anders uit zouden zien, zouden de brieven minder autoriteit hebben. Dat is dus al een belangrijke reden waarom goed briefpapier ontwerpen zo belangrijk is. Misschien wil jij bijvoorbeeld dat je facturen sneller betaald worden. In dat geval kan het handig zijn om goed briefpapier te gebruiken, want hiermee bewerkstellig je dus een belangrijke vorm van autoriteit.

Opvallen doe je met briefpapier laten ontwerpen

Een ander belangrijk punt van het ontwerpen, is dat je brieven dan een stuk meer gaan opvallen. Dit kan om meerdere redenen van een zeer groot belang zijn. Zoals hierboven al even was genoemd: misschien wil jij sneller dat je facturen worden betaald. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je een gehele andere boodschap in de brief hebt. Misschien wil jij je klanten op de hoogte brengen van een nieuwsbrief en heb jij bijvoorbeeld nieuwe producten of diensten. In die gevallen is het dan natuurlijk ook zeer voordelig om briefpapier te laten ontwerpen. Zodat je op die manier opvalt en mensen sneller interesse tonen. Veel bedrijven en consumenten in het algemeen krijgen zeer veel brieven op een dag. Het is dan ook logisch dat er niet overal even veel aandacht aan wordt besteed. Daarom is opvallen ook zo belangrijk als het gaat om briefpapier.

Waar moet goed briefpapier aan voldoen?

Nu je weet waarom goed briefpapier zo belangrijk is en wat precies de voordelen zijn, is het belangrijk om te kijken waar goed briefpapier aan moet voldoen. Het is belangrijk om een aantal onderdelen op je briefpapier te vermelden, zodat je professioneler over komt. Daarnaast kan het ook erg handig zijn om sommige onderdelen te vermelden.

Allereerst is het belangrijk om je KVK-nummer te vermelden op je briefpapier. Naast dat het professioneel overkomt, is het ook nog eens verplicht. Voor een BV en NV is het bovendien ook verplicht om de volledige naam van de vennootschap te vermelden.

Naast je KVK-nummer, kan je ook je omzetbelastingnummer op je briefpapier plaatsen. Om privacy redenen is dit niet verplicht, maar het mag dus wel. Op het moment dat je meer informatie wil geven over jouw organisatie, kan je er dus voor kiezen om dit wel te vermelden op het briefpapier.

Wat ook zeker niet onbelangrijk is om op je briefpapier te zetten, is een vermelding naar de algemene voorwaarden. Het is namelijk zo dat de tegenpartij een redelijke kans moet krijgen om de algemene voorwaarden te lezen. Dit is de voornaamste reden waarom het belangrijk is om hiernaar te verwijzen.

Ten slotte is het belangrijk (niet verplicht) om je adres en contactgegevens op je briefpapier te zetten. Op deze manier kan de klant niet beweren dat hij of zij niet wist waar de brief vandaan kwam. Het opnemen van de verzendingsdatum is om diezelfde reden niet geheel onbelangrijk. Op deze manier sta je bewijsrechtelijk sterker ten opzichte van de ontvanger. Het is wel belangrijk dat je zelf in exemplaar in bezit houdt.

Dit zijn de meest belangrijke punten die je op je briefpapier moet vermelden, zodat je professioneler overkomt. Daarnaast is het ook een stuk overzichtelijker en sta je sterk met je bedrijf.
Samen zorgen we voor resultaat

Onze diensten

Hierboven hebben we de de belangrijke aspecten genoemd als het gaat om de voordelen van het laten ontwerpen van briefpapier. Wij hebben gelukkig veel ervaring met briefpapier en proberen altijd je wensen te vertalen naar de praktijk. Het gaat natuurlijk niet alleen om veel ervaring hebben, maar ook om een luisterend oor te bieden, zodat het echt iets wordt wat jij voor ogen hebt. Daar helpen wij jou dus graag mee.Daarvoor hanteren we dan ook korte communicatielijnen, zodat de kans veel groter is dat er een goed eindproduct wordt afgeleverd. Bij eventuele problemen helpen wij jou dan namelijk gelijk en je kunt overal ingrijpen. Ook voor andere diensten kun je overigens bij ons terecht. Bekijk onze website en zie waar wij jou allemaal mee kunnen helpen.

Neem contact met ons op

Wil jij graag briefpapier laten maken? Neem dan vrijblijvend contact op met WebSentiment en Nikki helpt je graag verder. Bel ons op 085 4444 820, mail ons op info@websentiment.nl of vul onderstaande contactformulier in.
Meer dan 15 jaar ervaring
0
bedrijven hielpen wij met het realiseren van hun online vraagstuk.
Onze klanten aan het woord
Inmiddels hebben wij drie websites laten realiseren door websentiment. Je wordt goed geadviseerd in de mogelijkheden die er allemaal zijn. Pluspunt is dat je altijd weet waar je aan toe bent en er geen onverwachte kosten bij komen kijken. Het is fijn dat je altijd een vast contactpersoon hebt met een snelle service. Er wordt altijd meegedacht aan verbeteringen en oplossingen. 
Lees meer Jessie Bossers - Madame Délicieux
Een vriendelijke, flexibele maar vooral betrokken groep mensen. Gewoon ouderwets doorzetten, niet stoppen als het nog niet goed genoeg is en met oog voor de missie die je als bedrijf hebt. En dat alles met een Brabantse vriendelijkheid.  Dat maakt het als start up heerlijk werken met ze. En als iemand die gewend is in Amsterdam te werken een verademing.
Lees meer Marcel van Wing - The Flower Farm
CLUBPT neemt het totale pakket af bij WebSentiment. Dit is onder andere een applicatie, een website en begeleiding in online marketing. We zijn zeer tevreden met de snelle en flexibele werkwijze van WebSentiment. Onze maandelijkse terugkerende evaluaties geven een goed inzicht en helpen in de groei van ons bedrijf. En extra credits naar Sharon. Door haar zijn we gegroeid op social media, op SEO ranking en verbeteren wij maandelijks de website, waardoor wij maandelijks meer leads genereren. Het meedenkende karakter en kennis van de branche zorgt ervoor dat wij een goede sparringspartner hebben. Wij zouden WebSentiment als partner aanraden!
Lees meer Sjuul Zeekaf - CLUBPT
Drie jaar geleden zochten we vanuit E-Division naar een nieuwe webdesigner en stiekem eigenlijk meer. Maar wie moet je nu kiezen, wie draagt jouw visie het beste uit en welke club denk er het beste met je mee zonder meteen een batterij aan facturen te presenteren? Websentiment stak hier met kop en schouders boven uit. Een roedel van jonge ICTers, programmeurs en marketeers, die op alle vlakken lekker pro actief mee willen denken en ondanks de informele sfeer bijzonder kundig maar vooral professioneel zijn. Samenwerken met Websentiment was een schot in de roos! Dat bleek wel toen Corona in 2020 zijn intrede deed. In nood leer je ook je beste zakelijke “partners” kennen.  Websentiment deed het onmogelijke, binnen twee weken verdigitaliseerde Websentiment ons bedrijf E-Division. Alles werd grotendeels geautomatiseerd en binnen een maand konden weer aan de slag, in een voor ons nieuwe digitale wereld en ook daarin werden we kundig begeleid.
Lees meer Renaldeau van den Worm - E-Division
De samenwerking met Websentiment wordt al jaren als zeer prettig ervaren. Onze doelen worden op de juiste manier vertaald door Websentiment. Duidelijke communicatie en snelheid is voor ons zeer belangrijk, dit wordt goed begrepen.   
Deze samenwerking gaan wij zeker doorzetten.
Lees meer Bowie Koreman - Interieurstudio
Al meerdere malen heb ik samengewerkt met Websentiment. Zowel voor mijn eigen websites als in samenwerkingen voor mijn klanten. Dit bevalt altijd goed. Ze kunnen alles, zijn mega flexibel en hebben geduld. Ze streven altijd naar het beste resultaat en denken ook goed mee. Daarnaast zijn de mensen die bij Websentiment werken onwijs vriendelijk. Ze maken het verschil! Wat ik een mega pluspunt vind. Zoals je kunt lezen vond ik het een geslaagde samenwerking en dat er nog maar velen mogen volgen.
Lees meer Mark Engelsman - EIGHTYNINE
We zijn ontzettend tevreden over onze nieuwe website en krijgen hier veel complimenten over! Ik kan echt zeggen dat ze bij Websentiment professionele en onderscheidende sites bouwen en de kleinste details worden tot in perfectie uitgevoerd. Door de snelle service, dienstverlening en persoonlijke aanpak is het erg prettig werken met deze mannen!
Lees meer Nathalie van der Zee - Paviljoen Het Houtse Meer
We zijn erg tevreden over de werkwijze waarop Websentiment onze rittenadministratie heeft geautomatiseerd. Ook hebben ze onze website een frisse uitstraling gegeven, niets is onmogelijk bij WebSentiment. Snelle oplossingen en altijd uitstekend werk geleverd.
Lees meer Guy Geffroy - Geffroy Europa Transport
Hartelijk dank voor de samenwerking, jullie service, kritische blik en het geduld. Het resultaat is een sprankelende en eigentijdse website voor mijn nieuwe bedrijf More Bubbles Change Management. Dik tevreden dus!
Lees meer Gerry Welten - More Bubbles Change Management

Geïnteresseerd? Neem contact met ons op!