Voordelen van social media uitbesteden
Door social media uit handen te geven aan professionals ben je verzekerd dat jouw social media kanalen gaat groeien en er meer leads uitkomen. Een paar voorbeelden van voordelen zijn:
- Het scheelt jouw kostbare tijd, jouw aandacht kun je volledig focussen op je kernactiviteit
- Jouw social media kanalen blijven altijd up-to-date
- De doelen worden ingesteld, waardoor alles goed gemeten kan worden
- Er wordt gebrainstormd over een social media plan
- Ervaren social media marketeers nemen het over
- Snelle reacties naar klanten toe (webcare)
Welke social media-kanalen kan ik inzetten?
Wanneer je een bedrijf hebt, is het belangrijk om verschillende social media-kanalen in te zetten. Daarom gaan we in dit onderdeel de verschillende social media-kanalen voorbij laten komen en wat hier de voordelen van zijn.
Het eerste kanaal dat we gaan bespreken, is Instagram. Tegenwoordig zit bijna iedereen op Instagram en daarom is het zo effectief. Er worden vooral foto's gedeeld op Instagram, maar je zou hier wel je producten aan kunnen koppelen, zodat je volgers direct vanaf Instagram een aankoop kunnen doen.
Het volgende social media kanaal wat we gaan bespreken, is Twitter. Dit platform werd in 2006 gelanceerd als ''microblog'', maar tegenwoordig worden er vooral discussies, internetgrappen en actueel nieuws op geplaatst. Twitter wordt vaak gebruikt als extra klantenservice-kanaal voor bedrijven.
Vrijwel iedereen kent Facebook en dat is niet gek. Tegenwoordig gebruikt bijna ieder bedrijf en persoon Facebook voor privé of zakelijke doeleinden. Op Facebook wordt tegenwoordig veel geadverteerd door bedrijven en daarom wordt het een steeds populairder platform. Uiteraard wordt Facebook ook gebruikt als extra klantenservice-kanaal. Daarnaast proberen personen en bedrijven via Facebook hun producten of diensten te verkopen.
Ten slotte heb je nog LinkedIn. Dit wordt echt gebruikt als een zakelijk social media-kanaal. Het is een bron voor ondernemers en er worden veel blogs, zakelijke vragen of verzoekjes voor klussen geplaatst.
Dit zijn de meest gebruikte social media-kanalen en het is als bedrijf dus belangrijk om hier gebruik van te maken. Je kan ervoor zorgen dat je meer bezoekers, conversies of leads krijgt en wie wil dat nou niet!