De nieuwe functies van GA4
We doorlopen de nieuwe functies van GA4, zodat je optimaal gebruik kunt maken van jouw nieuwe analysetool. De gebruikersinterface van Google Analytics is opnieuw ontworpen en is nu schoner en intuïtiever. De menubalk aan de linkerkant van jouw scherm bevat nu snelle links naar jouw gegevens en rapporten, terwijl je via een dropdownmenu voor accounts toegang krijgt tot instellingen of gebruikers kunt beheren.
GA4 heeft een nieuwe functie genaamd Smart Search waarmee je op elk moment een trefwoord of zin kunt invoeren in het zoekvak, in plaats van door meerdere pagina's te moeten navigeren om te vinden wat je nodig hebt in verschillende tabbladen (bijvoorbeeld Verkeersbronnen > Bronnen > Verwijzingen). Dit maakt het gemakkelijker voor gebruikers die al ervaring hebben met andere Google-producten zoals AdWords of Sheets/Docs/Slides, maar ook voor niet-Google-gebruikers die gewend zijn informatie te zoeken via websites als Wikipedia en YouTube in plaats van zoekmachines als Bing of DuckDuckGo te gebruiken, omdat die sites geen gegevens verzamelen over het surfgedrag van hun bezoekers om ze later niet te verpatsen als ze weer populair genoeg worden -- daarom tonen ze ook geen advertenties.
Wil je meer weten over hoe alles werkt of welke stappen je moet ondernemen hoe je Google Analytics 4 instelt, dan helpen we je graag verder.
Wat zijn de voordelen van GA4?
Google Analytics 4 biedt tal van voordelen voor gebruikers van Google Analytics.
Hieronder staan 10 opvallende voordelen:
- Gratis beschikbaarheid
- Mogelijkheid om apparaten en gebruikers over platforms te volgen
- Samenvoeging van web- en app-analyse
- Geavanceerde analyse-opties in de GA4-interface
- Automatisch bijhouden van veelvoorkomende gebeurtenissen
- Machine learning voor snelle integratie
- Privacy staat hoog in het vaandel: anonimiseert automatisch IP-adressen
- Data-Driven Attributie Model
- Het is heel toekomstgericht door cookieless tracking
- Nieuwe statistieken voor bevestigd, zoals bezette sessies, interactie, bezette sessies per gebruiker, en interactietijd.
Laat Google analytics 4 instellen
Overschakelen naar Google Analytics 4 is onvermijdelijk. Als je GA4-properties nog niet ingesteld zijn, is het tijd om actie te ondernemen. Configureer ze zo snel mogelijk, want je verzamelt geen data totdat alles correct is ingesteld en hoe eerder je begint met verzamelen, hoe effectiever je bent in het tijdperk na Universal Analytics.
Ben je van plan om
Google Analytics 4 in te stellen en heb je daarbij hulp nodig voor het upgradeproces? Neem dan gerust
contact met ons op en wij helpen je graag met een heerlijk koffietje
☕️.