Wat is nog meer belangrijk bij zoekmachine optimalisatie?
Google veranderd jaarlijks het algoritme en dit heeft effect op jouw website. De online marketeers zijn altijd goed op de hoogte van de nieuwste updates en blijven de website optimaliseren. Wat nog meer belangrijk is bij zoekmachine optimalisatie:
Voice searchMisschien gebruik je het al, als je met je handen vol staat of druk bezig bent, maar je wilt toch iets opzoeken. Het is een gesproken zoekopdracht. Je zegt of vraagt iets op je mobiele apparaat en dan krijg je het antwoord via het internet. Je hebt geen toetsenbord meer nodig, maar alleen je stem. Hierbij zijn long tail woorden en lokale zoekwoorden erg belangrijk, denk aan “Een visrestaurant in Amsterdam” of “het weer in Groningen”. Een FAQ op je website is hierbij dus ook handig.
Meerdere zoekwoordenOp een pagina kunnen meerdere zoekwoorden verwerkt worden in plaats van een zoekwoord. Je kunt gebruik maken van gerelateerde zoekwoorden, synoniemen, enkelvoud en meervoud woorden. Google herkent niet alleen het hoofdzoekwoord, maar daarbij ook de eigenschappen van het woord. Google gets smarter ;).
SnelheidDe snelheid van de website is ook een punt om aan te denken. Zoekers willen snel iets vinden of snel antwoord hebben op hun vraag en ze willen niet wachten op de laadtijd van een webpagina. Ook een leuk weetje, wij zijn ook bezig met
progressive web-apps te maken, dit is een nieuwe techniek waarbij de pagina’s direct te zien zijn zonder te laden.
Maar natuurlijk gaan we niet alles vertellen wat er nog meer belangrijker is, anders hebben de online marketeers geen werk meer. Want er zijn nog meer factoren waar rekening gehouden moet worden bij zoekmachineoptimalisatie.