Wat is zoekmachine
optimalisatie?
Zoekmachine
optimalisatie is het optimaliseren van een website. Door techniek, content en
autoriteit te verbeteren, stijg je hoger in de zoekmachine Google. Via bepaalde
zoekwoorden, welk goed worden uitgezocht, komen bezoekers op jouw website
terecht.
Je hebt short - en long
tail zoekwoorden. Het verschil tussen deze twee is dat bijvoorbeeld “schoen”
een short tail woord is en “een rode schoen” een long tail woord. Een short
tail is dus algemener dan een long tail, hier geef je het product of dienst
specifieker aan.
De concurrenten kiezen
vaak voor een zoekwoord met een woord, terwijl je het beste kunt focussen op
zoekwoorden welk specifieker zijn, zodat je de juiste doelgroep aantrekt. En
als de zoeker zo specifiek zoekt, dan is degene ook echt van plan om iets te
kopen. Vraag jezelf eens af..als je een witte broek zoekt van het merk Levi’s,
dan typ je toch ook in Google “witte broek van Levi’s” en geen “witte broek”?
Een long tail heeft dan wel een lager zoekvolume, maar je krijgt wel
kwalitatieve leads binnen en daar doen we het voor!