Start met zoekmachine optimalisatie

Wil jij hoger in Google gevonden worden, maar je hebt geen flauw idee hoe dat moet? Start met zoekmachine optimalisatie, ook wel bekend als Search Engine Optimization (SEO).

Lees hier alle ins and outs over deze online marketing dienst of klik snel op een onderwerp:    

Wat is zoekmachine optimalisatie?


Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van een website. Door techniek, content en autoriteit te verbeteren, stijg je hoger in de zoekmachine Google. Via bepaalde zoekwoorden, welk goed worden uitgezocht, komen bezoekers op jouw website terecht.

Je hebt short - en long tail zoekwoorden. Het verschil tussen deze twee is dat bijvoorbeeld “schoen” een short tail woord is en “een rode schoen” een long tail woord. Een short tail is dus algemener dan een long tail, hier geef je het product of dienst specifieker aan.

De concurrenten kiezen vaak voor een zoekwoord met een woord, terwijl je het beste kunt focussen op zoekwoorden welk specifieker zijn, zodat je de juiste doelgroep aantrekt. En als de zoeker zo specifiek zoekt, dan is degene ook echt van plan om iets te kopen. Vraag jezelf eens af..als je een witte broek zoekt van het merk Levi’s, dan typ je toch ook in Google “witte broek van Levi’s” en geen “witte broek”? Een long tail heeft dan wel een lager zoekvolume, maar je krijgt wel kwalitatieve leads binnen en daar doen we het voor!

Wat is nog meer belangrijk bij zoekmachine optimalisatie?


Google veranderd jaarlijks het algoritme en dit heeft effect op jouw website. De online marketeers zijn altijd goed op de hoogte van de nieuwste updates en blijven de website optimaliseren. Wat nog meer belangrijk is bij zoekmachine optimalisatie:

Voice search
Misschien gebruik je het al, als je met je handen vol staat of druk bezig bent, maar je wilt toch iets opzoeken. Het is een gesproken zoekopdracht. Je zegt of vraagt iets op je mobiele apparaat en dan krijg je het antwoord via het internet. Je hebt geen toetsenbord meer nodig, maar alleen je stem. Hierbij zijn long tail woorden en lokale zoekwoorden erg belangrijk, denk aan “Een visrestaurant in Amsterdam” of “het weer in Groningen”. Een FAQ op je website is hierbij dus ook handig. 

Meerdere zoekwoorden
Op een pagina kunnen meerdere zoekwoorden verwerkt worden in plaats van een zoekwoord. Je kunt gebruik maken van gerelateerde zoekwoorden, synoniemen, enkelvoud en meervoud woorden. Google herkent niet alleen het hoofdzoekwoord, maar daarbij ook de eigenschappen van het woord. Google gets smarter ;).

Snelheid
De snelheid van de website is ook een punt om aan te denken. Zoekers willen snel iets vinden of snel antwoord hebben op hun vraag en ze willen niet wachten op de laadtijd van een webpagina. Ook een leuk weetje, wij zijn ook bezig met progressive web-apps te maken, dit is een nieuwe techniek waarbij de pagina’s direct te zien zijn zonder te laden.

Maar natuurlijk gaan we niet alles vertellen wat er nog meer belangrijker is, anders hebben de online marketeers geen werk meer. Want er zijn nog meer factoren waar rekening gehouden moet worden bij zoekmachineoptimalisatie.

Hoger in Google komen?

Welke bedrijf wilt nou niet hoger komen in Google? Wij helpen je graag bij het stijgen van positie in Google om te zorgen dat er meer organische bezoekers naar jouw website komen. Kies voor onze online marketing dienst “zoekmachine optimalisatie (SEO)”. Het is een langdurig proces, maar het is zeker het wachten waard! Wil je toch sneller bovenaan komen, kies dan voor betaald adverteren ofwel zoekmachine adverteren.

Voor meer informatie kun je vrijblijvend contact opnemen met WebSentiment door het onderstaand formulier in te vullen. 


Geïnteresseerd? Neem contact met ons op!