+

Een logo laten maken

  • Snelle service
  • Korte communicatielijnen
  • Altijd op maat geprogrammeerd
Wil jij graag een logo laten maken? Een logo is een visitekaartje voor iedere organisatie. Iedere organisatie heeft wel een logo, want zo geef jij jouw organisatie een stijl. Een logo is een belangrijk aspect om professioneel over te komen bij nieuwe en potentiële klanten. Waarom is een logo laten maken een goed idee? Wat voor verschillende logo's zijn er allemaal? En hoe gaat het proces voor een logo laten maken in zijn werk bij WebSentiment?

Waarom een logo laten maken?

Denk je vaak dat je geen logo nodig hebt voor de bedrijfsvoering van jouw organisatie? Of denk je vaak "dat komt nog wel"? Een logo lijkt wellicht een klein onderdeel voor de opstart van een organisatie, echter zou een logo topprioriteit moeten zijn bij het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl. Wanneer een klant voor de eerste keer kennis maakt met jouw organisatie is vaak het eerste wat zij zien het logo. Vrijwel overal komt een logo terug: op jouw website, op social media of in een advertentie. Door een logo wordt jouw organisatie herkent en kun jij een goede eerste indruk achterlaten bij potentiële klanten.

Een logo is veel meer dan een plaatje: een potentiële klant ziet jouw logo en moet direct een bepaald gevoel erbij hebben. Heb jij een hondenkennel en wil jij vertrouwen uitstralen over de betrouwbaarheid van jouw gefokte hondjes? Of heb jij een sportschool en wil jij sportiviteit uitstralen? Dit kun jij direct overdragen in een logo, waardoor een potentiële klant direct het juiste gevoel krijgt bij jouw organisatie.

Verschillende typen logo's

Er zijn drie verschillende typen logo's waar jij uit kan kiezen als jij een logo laat maken: een woordmerk, een gecombineerde logo of een symbool.

Een woordmerk is een logo waarbij de naam van de organisatie of merk in een unieke en herkenbare logo font wordt geplaatst. Een woordmerk logo kan in miljoenen verschillende varianten, vormen en stijlen. Je kunt eenvoudig een uniek patroon verwerken en de huisstijlkleuren van een organisatie. Daarnaast is het ook mogelijk om een zelfgemaakte font te ontwikkelen. Bekende voorbeelden van een woordmerk logo zijn onder andere Coca Cola en Facebook.

Een gecombineerd logo houdt in dat de naam van het bedrijf wordt gekoppeld aan een symbool. Door een extra symbool te plaatsen bij de naam kun je krachtig de boodschap van een bedrijf uitstralen. Heb je bijvoorbeeld een bedrijf die scooters verkoopt en wil je exclusiviteit uitstralen? Dan kun je werken met gouden letters en een beeldmerk die exclusiviteit uitstraalt. Bekende voorbeelden van gecombineerde logo's zijn onder andere Puma, AirBNB, Nike of Hallmark.

Als laatst is het mogelijk om een symbool als logo te nemen. Hierbij is het super interessant als jouw merk direct word herkent door een symbool. Zie je een grote M langs de weg, dan weet je bijvoorbeeld meteen: "Daar zit een Mac Donalds". Een symbool kan een geïllustreerde icoon zijn (Shell), een abstract icoon (Spotify), een letter icoon (Mcdonald's) of een karakter (Playboy). Vaak wordt ervoor gekozen om een symbool te combineren met een naam om later over te stappen naar enkel een symbool. Zo is het eenvoudiger om naamsbekendheid te genereren omtrent een nieuw merk of product.


Het proces voor een logo laten maken

Een logo laten maken bij WebSentiment gaat in verschillende stappen: meedenken, ontwikkelen, aanpassen en opleveren. Samen bespreken we jouw wensen in een logo: wat voor typografie zou je graag willen of welke kleuren zie je graag terug in het logo? Onze vormgevers starten met het eerste ontwerp. Na het ontwerpen van het eerste design wordt dit gedeeld met de klant. De klant krijgt de mogelijkheid om het logo uitgebreid te checken en feedback te geven voor eventuele aanpassingen. Wij designen het tweede ontwerp aan de hand van de opmerkingen. Is het design goedgekeurd na de feedback ronde? Jouw organisatie is klaar voor de start!
Zet jouw bedrijf op de kaart

Tips voor logo laten maken

Wil jij graag een logo laten maken? Wij delen alvast enkele tips voor een unieke en onderscheidende logo.

Tip 1: Eerste indruk is ontzettend belangrijk
Zoals eerder benoemd, is een logo het visitekaartje van jouw bedrijf. Zorg dus dat de eerste indruk die je bij een klant wil oproepen ook daadwerkelijk wordt bereikt met het logo. Wij zijn graag jouw sparringpartner hierin. Welke kleuren zijn goed voor het logo? Welke lettertype past bij het logo? Laat ons adviseren!

Tip 2: De uitstraling is bepalend
De uitstraling van je logo moet overeenkomen met hetgeen waar jouw bedrijf voor staat. Bedenk dus goed wat je wilt bereiken met het logo. Wie is de doelgroep? Hoe wil jij overkomen op de doelgroep? Waar zit mijn doelgroep? Kan mijn logo in het Nederlands of beter internationaal? En in watvoor prijscategorie valt mijn bedrijf?

Tip 3: Een trend of tijdloos design
Houd er rekening mee dat trends niet vooraltijd zijn. Dit dien jij ook te onthouden als jij een logo maakt. Heb jij een tijdloos product? Zorg dat het logo ook tijdloos is in het ontwerp. Ook hiervoor delen we graag de laatste trends en tips met jou tijdens het maken van het logo.

Tip 4: Wees onderscheidend
Een onderscheidend logo is belangrijk om te onderscheiden ten opzichte van een concurrent. Door een onderscheidend logo gaan klanten jouw organisatie onthouden en herkennen. En dat is wat jij wilt, toch?!

Tip 5: Less is more
Gebruik bij het maken van je logo niet te veel details. Less is more. En dat is waar. Zo blijft het overzichtelijk en rustig. Onze creatieve designers letten hier uiteraard ook op.

Tip 6: Symbolen zijn geen must
Niet ieder succesvol logo is gemaakt met een symbool. Een woordmerk kan net zo effectief en krachtig zijn. Weet jij al waar jouw voorkeur naar uit gaat? Of toch niet? Onze creatieve designers adviseren je graag.

Tip 7: Het font
Met een font kan je ook een bepaalde uitstraling geven. Door de jarenlange ervaring van onze vormgevers weten wij precies wat bij een organisatie past. Onze creatieve designers geven verschillende voorstellen met een font die past bij jouw organisatie.

Neem vrijblijvend contact op met ons om een logo te laten maken. Wij helpen je graag! Bel ons op 085 4444 820, mail ons op info@websentiment.nl of vul onderstaande contactformulier in.
Een logo is veel meer dan een afbeelding
0
bedrijven hielpen wij met het realiseren van hun online vraagstuk.
Onze klanten aan het woord

Inmiddels hebben wij drie websites laten realiseren door websentiment. Je wordt goed geadviseerd in de mogelijkheden die er allemaal zijn. Pluspunt is dat je altijd weet waar je aan toe bent en er geen onverwachte kosten bij komen kijken. Het is fijn dat je altijd een vast contactpersoon hebt met een snelle service. Er wordt altijd meegedacht aan verbeteringen en oplossingen. 

Lees meer Jessie Bossers - Madame Délicieux

Een vriendelijke, flexibele maar vooral betrokken groep mensen. Gewoon ouderwets doorzetten, niet stoppen als het nog niet goed genoeg is en met oog voor de missie die je als bedrijf hebt. En dat alles met een Brabantse vriendelijkheid.  Dat maakt het als start up heerlijk werken met ze. En als iemand die gewend is in Amsterdam te werken een verademing.

Lees meer Marcel van Wing - The Flower Farm

CLUBPT neemt het totale pakket af bij WebSentiment. Dit is onder andere een applicatie, een website en begeleiding in online marketing. We zijn zeer tevreden met de snelle en flexibele werkwijze van WebSentiment. Onze maandelijkse terugkerende evaluaties geven een goed inzicht en helpen in de groei van ons bedrijf. En extra credits naar Sharon. Door haar zijn we gegroeid op social media, op SEO ranking en verbeteren wij maandelijks de website, waardoor wij maandelijks meer leads genereren. Het meedenkende karakter en kennis van de branche zorgt ervoor dat wij een goede sparringspartner hebben. Wij zouden WebSentiment als partner aanraden!

Lees meer Sjuul Zeekaf - CLUBPT

Drie jaar geleden zochten we vanuit E-Division naar een nieuwe webdesigner en stiekem eigenlijk meer. Maar wie moet je nu kiezen, wie draagt jouw visie het beste uit en welke club denk er het beste met je mee zonder meteen een batterij aan facturen te presenteren? Websentiment stak hier met kop en schouders boven uit. Een roedel van jonge ICTers, programmeurs en marketeers, die op alle vlakken lekker pro actief mee willen denken en ondanks de informele sfeer bijzonder kundig maar vooral professioneel zijn. Samenwerken met Websentiment was een schot in de roos! Dat bleek wel toen Corona in 2020 zijn intrede deed. In nood leer je ook je beste zakelijke “partners” kennen.  Websentiment deed het onmogelijke, binnen twee weken verdigitaliseerde Websentiment ons bedrijf E-Division. Alles werd grotendeels geautomatiseerd en binnen een maand konden weer aan de slag, in een voor ons nieuwe digitale wereld en ook daarin werden we kundig begeleid.

Lees meer Renaldeau van den Worm - E-Division

De samenwerking met Websentiment wordt al jaren als zeer prettig ervaren. Onze doelen worden op de juiste manier vertaald door Websentiment. Duidelijke communicatie en snelheid is voor ons zeer belangrijk, dit wordt goed begrepen.   
Deze samenwerking gaan wij zeker doorzetten.

Lees meer Bowie Koreman - Interieurstudio

Al meerdere malen heb ik samengewerkt met Websentiment. Zowel voor mijn eigen websites als in samenwerkingen voor mijn klanten. Dit bevalt altijd goed. Ze kunnen alles, zijn mega flexibel en hebben geduld. Ze streven altijd naar het beste resultaat en denken ook goed mee. Daarnaast zijn de mensen die bij Websentiment werken onwijs vriendelijk. Ze maken het verschil! Wat ik een mega pluspunt vind. Zoals je kunt lezen vond ik het een geslaagde samenwerking en dat er nog maar velen mogen volgen.

Lees meer Mark Engelsman - EIGHTYNINE

We zijn ontzettend tevreden over onze nieuwe website en krijgen hier veel complimenten over! Ik kan echt zeggen dat ze bij Websentiment professionele en onderscheidende sites bouwen en de kleinste details worden tot in perfectie uitgevoerd. Door de snelle service, dienstverlening en persoonlijke aanpak is het erg prettig werken met deze mannen!

Lees meer Nathalie van der Zee - Paviljoen Het Houtse Meer

We zijn erg tevreden over de werkwijze waarop Websentiment onze rittenadministratie heeft geautomatiseerd. Ook hebben ze onze website een frisse uitstraling gegeven, niets is onmogelijk bij WebSentiment. Snelle oplossingen en altijd uitstekend werk geleverd.

Lees meer Guy Geffroy - Geffroy Europa Transport

Hartelijk dank voor de samenwerking, jullie service, kritische blik en het geduld. Het resultaat is een sprankelende en eigentijdse website voor mijn nieuwe bedrijf More Bubbles Change Management. Dik tevreden dus!

Lees meer Gerry Welten - More Bubbles Change Management

Geïnteresseerd? Neem contact met ons op!