Een logo laten maken

Wil jij graag een logo laten maken? Een logo is een visitekaartje voor iedere organisatie. Iedere organisatie heeft wel een logo, want zo geef jij jouw organisatie een stijl. Een logo is een belangrijk aspect om professioneel over te komen bij nieuwe en potentiële klanten. Waarom is een logo laten maken een goed idee? Wat voor verschillende logo's zijn er allemaal? En hoe gaat het proces voor een logo laten maken in zijn werk bij WebSentiment?

Waarom een logo laten maken?

Denk je vaak dat je geen logo nodig hebt voor de bedrijfsvoering van jouw organisatie? Of denk je vaak "dat komt nog wel"? Een logo lijkt wellicht een klein onderdeel voor de opstart van een organisatie, echter zou een logo topprioriteit moeten zijn bij het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl. Wanneer een klant voor de eerste keer kennis maakt met jouw organisatie is vaak het eerste wat zij zien het logo. Vrijwel overal komt een logo terug: op jouw website, op social media of in een advertentie. Door een logo wordt jouw organisatie herkent en kun jij een goede eerste indruk achterlaten bij potentiële klanten.

Een logo is veel meer dan een plaatje: een potentiële klant ziet jouw logo en moet direct een bepaald gevoel erbij hebben. Heb jij een hondenkennel en wil jij vertrouwen uitstralen over de betrouwbaarheid van jouw gefokte hondjes? Of heb jij een sportschool en wil jij sportiviteit uitstralen? Dit kun jij direct overdragen in een logo, waardoor een potentiële klant direct het juiste gevoel krijgt bij jouw organisatie.

Verschillende typen logo's

Er zijn drie verschillende typen logo's waar jij uit kan kiezen als jij een logo laat maken: een woordmerk, een gecombineerde logo of een symbool.

Een woordmerk is een logo waarbij de naam van de organisatie of merk in een unieke en herkenbare logo font wordt geplaatst. Een woordmerk logo kan in miljoenen verschillende varianten, vormen en stijlen. Je kunt eenvoudig een uniek patroon verwerken en de huisstijlkleuren van een organisatie. Daarnaast is het ook mogelijk om een zelfgemaakte font te ontwikkelen. Bekende voorbeelden van een woordmerk logo zijn onder andere Coca Cola en Facebook.

Een gecombineerd logo houdt in dat de naam van het bedrijf wordt gekoppeld aan een symbool. Door een extra symbool te plaatsen bij de naam kun je krachtig de boodschap van een bedrijf uitstralen. Heb je bijvoorbeeld een bedrijf die scooters verkoopt en wil je exclusiviteit uitstralen? Dan kun je werken met gouden letters en een beeldmerk die exclusiviteit uitstraalt. Bekende voorbeelden van gecombineerde logo's zijn onder andere Puma, AirBNB, Nike of Hallmark.

Als laatst is het mogelijk om een symbool als logo te nemen. Hierbij is het super interessant als jouw merk direct word herkent door een symbool. Zie je een grote M langs de weg, dan weet je bijvoorbeeld meteen: "Daar zit een Mac Donalds". Een symbool kan een geïllustreerde icoon zijn (Shell), een abstract icoon (Spotify), een letter icoon (Mcdonald's) of een karakter (Playboy). Vaak wordt ervoor gekozen om een symbool te combineren met een naam om later over te stappen naar enkel een symbool. Zo is het eenvoudiger om naamsbekendheid te genereren omtrent een nieuw merk of product.

Een logo laten maken bij WebSentiment

Wil jij graag een logo laten maken? Met meer dan 15 jaar ervaring in het maken van logo's helpt WebSentiment elke organisatie professionaliteit uit te stralen. Weet je nog niet helemaal wat je graag wilt? Wij adviseren en denken mee aan het eindresultaat van een uniek logo. Een logo is het gezicht van een bedrijf en dat snappen wij als geen ander. Bij WebSentiment hebben wij getalenteerde ontwerpers die jouw organisatie van een bijpassend logo voorzien.

Het proces voor een logo laten maken

Een logo laten maken bij WebSentiment gaat in verschillende stappen: meedenken, ontwikkelen, aanpassen en opleveren. Samen bespreken we jouw wensen in een logo: wat voor typografie zou je graag willen of welke kleuren zie je graag terug in het logo? Onze vormgevers starten met het eerste ontwerp. Na het ontwerpen van het eerste design wordt dit gedeeld met de klant. De klant krijgt de mogelijkheid om het logo uitgebreid te checken en feedback te geven voor eventuele aanpassingen. Wij designen het tweede ontwerp aan de hand van de opmerkingen. Is het design goedgekeurd na de feedback ronde? Jouw organisatie is klaar voor de start!

Neem vrijblijvend contact op met ons om een logo te laten maken. Wij helpen je graag! Bel ons op 085 4444 820, mail ons op info@websentiment.nl of vul onderstaande contactformulier in.

Geïnteresseerd? Neem contact met ons op!

Hallo, waarmee kunnen wij u helpen?
Type hieronder uw bericht voor direct contact.