Online marketing uitbesteden, of toch niet? [5 redenen]

Auteur: Demi Koot | Datum: 28-5-2021
Een goede online zichtbaarheid is essentieel in deze tijd. Waarom? Zo kun jij ook online klanten aantrekken. Waarschijnlijk heb jij al wel eens gehoord over online marketing en wat jij allemaal kunt doen om jouw online zichtbaarheid beter in te richten voor jouw organisatie. Uiteraard is het nu de vraag of jij online marketing liever wilt laten uitbesteden of zelf wilt doen. In principe kan jij met de juiste mensen alles intern zelf oppakken, echter heb jij wel de juiste mensen nodig met de juiste kennis en expertise. Is die kennis niet in huis of ben jij niet van plan om iemand hiervoor in dienst te nemen? Doe online marketing uitbesteden! Door het juiste bureau in te schakelen, kun jij jouw winst laten groeien, tijd besparen en online nieuwe klanten aantrekken. Zit jij nog in twijfel of jij online marketing wilt uitbesteden aan een bureau? Wij geven 5 redenen waarom jij dit zo snel mogelijk moet doen!

Reden 1: Jij haalt de juiste ervaring, kennis en expertise in huis

Een effectieve online marketing campagne heeft de juiste kennis, ervaring en expertise nodig om een succes te maken van dit project. Ditzelfde geldt voor andere online marketing werkzaamheden, waaronder zoekmachineoptimalisatie (SEO) en social media management. Jij weet waarschijnlijk alles over jouw vakgebied. Wij weten alles over online marketing. Wij staan er mee op en gaan er mee slapen, lezen continue blogs, nieuws en andere onderzoeken om op de hoogte te blijven van de laatste kennis. Deze deskundigheid zetten wij om naar de campagnes voor onze klanten. Hierdoor zorgen wij dat wij altijd up-to-date zijn met de laatste kennis en door onze jarenlange ervaring weten wij alles omtrent online marketing. Door online marketing uit te besteden aan een professioneel bureau weet jij zeker dat jij een kundige sparringpartner erbij hebt.

Reden 2: Jij kunt jouw tijd verplaatsen naar andere werkzaamheden

Verschillende online marketing werkzaamheden kunnen erg tijdrovend zijn. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is namelijk een doorlopend en onophoudelijk project. Indien jij goed wilt scoren in een betere vindbaarheid is het belangrijk om hier veel tijd in te stoppen. Is die tijd er niet? Een marketingbureau kan deze tijd uit handen nemen op strategisch en operationeel niveau. Zo kun jij zelf blijven investeren in jouw eigen expertise en wij zorgen voor de doorlopende taken in de online marketing voor snel en succesvol resultaat.

Reden 3: Gebruik van de beste online marketingtools

De beste tools in de online marketing voor bijvoorbeeld SEO en analyses zijn in het algemeen erg duur voor kleine en middelgrote bedrijven. Bureaus werken wel met deze marketingtools voor deze analyses en werkzaamheden. Zo hebben bureaus altijd alle benodigdheden in huis voor een succesvolle campagne.

Reden 4: Een verfrissende blik op jouw organisatie

Normaliter kennen de online marketingspecialisten met wie jij samenwerkt jouw organisatie en dagelijkse bedrijfsvoering nog niet. Dat is eigenlijk een voordeel, want hiermee kunnen de specialisten met nieuwe inzichten komen voor jouw bedrijfsvoering. Marketingspecialisten werken namelijk voor veel verschillende bedrijven, waardoor ze een kijk hebben in verschillende branches en bedrijfsvoeringen. Dit is erg handig voor jouw organisatie, want deze kennis kan ook in de strategie van jouw bedrijf worden geïmplementeerd. Dit leidt uiteindelijk tot sneller resultaat!

Reden 5: Goedkoper dan traditionele marketing

Traditionele marketing kennen we allemaal: radiospotjes, tv-commercials of de te dure gedrukte flyers. Het effect van deze traditionele marketing is vaak ook niet goed te meten, waardoor het succes van die campagne niet altijd helder is. Door online marketing in te zetten kun jij ook veel mensen bereiken én data goed en nauwkeurig meten. Vaak ook nog eens tegen een veel lager bedrag dan een veel te dure tv-commercial.

Een side-note over online marketing uitbesteden

Let op: we hebben nu verschillende redenen gegeven om online marketing uit te besteden, echter is het altijd goed om binnen jouw eigen organisatie één persoon te hebben die wel enige kennis over online marketing heeft voor de juiste strategiebepaling en input naar het bureau, indien nodig.

Online marketing uitbesteden aan WebSentiment

Wij hopen dat jij nu een beter beeld hebt waarom online marketing uitbesteden een goed idee is voor jouw organisatie. WebSentiment heeft eigen ervaren datagedreven online marketeers in huis die van elke campagne een succes maken. Hierbij kun jij denken in het groeien in jouw online vindbaarheid met SEO, jouw klanten benaderen door een effectieve social media strategie en succesvolle campagnes via social media of Google Ads. Zoek jij een partner die actief meedenkt, veel ervaring heeft in online marketing en wil jij ook jouw online marketing uitbesteden? Neem contact met ons op voor alle mogelijkheden in het uitbesteden van online marketing. Onze specialisten ontmoeten je graag!