Auteur:
| Datum:
20-9-2017
Een evenement, actie of product onder de aandacht brengen? Door gratis gebruik te maken van posts voor bij je bedrijfsvermelding, geef jij je actie of evenement toch dat extraatje.
Sinds 22 juni 2017 is er een nieuwe functie bij Google Mijn bedrijf gekomen. Je kunt posts/berichten plaatsen bij je bedrijfsvermelding. Het gaat gemakkelijk en het is ook nog eens gratis (als je wel een Google Mijn Bedrijf account hebt). Bij de berichten kan er een call to action knop toegevoegd worden:
- Meer informatie
- Reserveren
- Registreren
- Bestellen
- Aanbod bekijken
Uit de bovenstaande knoppen kun je kiezen om bezoekers snel te linken naar de juiste pagina. Voor een restaurant is het bijvoorbeeld handig om de bezoeker naar de reserveringspagina te sturen, maar voor een webshop is het weer handig om de knop ‘aanbod bekijken’ of ‘bestellen’ te gebruiken. Voor elke branche is er wel een call to action.
Verder bestaat een bericht tussen de 100 en 300 woorden, een foto met een afmeting van 344 x 344 pixels en zet de belangrijkste informatie in de eerste zin.
Voorbeeld van een Google Post:
Meer voordelen van Google posts
- Uitlichten van een actie/korting
- Evenement promoten
- Vacatures onder de aandacht brengen
- Blog artikelen tonen
- De gelegenheid om te reserveren
Als alles goed is ingesteld, is de post meteen zichtbaar. De meeste posts blijven 7 dagen staan, maar voor een evenement geldt, dat de post gedurende de evenement blijft staan. Dit is allemaal te zien als je inlogt bij Google Mijn Bedrijf aan de linkerkant, bij “Berichten”. Heb je toch hulp nodig of heb je er geen tijd voor?
Neem contact met ons op en wij helpen je hier graag bij.