Een remarketing campagne aanzetten voor je organisatie?

Auteur: | Datum: 23-10-2020
Heb je wel eens rondgekeken op een website of webshop en zag je later op andere sites advertenties van die organisatie? Dat is remarketing! Dit is de ideale manier om mensen opnieuw te benaderen die iets op jouw website hebben bekeken. Wat houdt remarketing in? Wat zijn de voordelen van remarketing? En waarom zou elke organisatie direct met remarketing moeten starten? Wij vertellen het!

Wat is remarketing?

Heb jij een eigen webshop of website? De bezoeker op je website is op zoek naar het product, maar koopt het nog niet. Hoe ideaal zou het zijn als jij deze bezoekers alsnog kan verleiden met jouw website op een andere website. De advertentie van jouw organisatie valt op, de bezoeker komt terug én converteert!

De bezoekers waren al op je website geweest en in de meeste gevallen zijn zij gemiddeld meer geïnteresseerd in je producten dan andere internetters. Ze komen niet voor niks naar je website! Op deze groep wil jij je dus focussen om meer conversies te behalen. Dit is dan ook het meest grote verschil tussen een remarketing campagne en een gewone campagne: je focust op de bezoekers van je website.

Doordat jij jezelf vaak laat zien, kun jij aantonen dat jij een betrouwbare site bent wat de bezoeker meer vertrouwen geeft om alsnog een aankoop te doen of een contactformulier in te vullen. Was die oude bezoeker toch niet zo geïnteresseerd in jouw organisatie? Geen probleem, want je betaalt niet als de bezoeker niet op jouw advertentie klikt!

De voordelen van remarketing

Door een remarketing campagne aan te zetten, kun jij opnieuw onder de aandacht komen bij je doelgroep. Doordat jij personen benaderd die al bekend zijn met jouw bedrijf is de kans groter dat een aanvraag of bestelling wordt afgerond. De voordelen van remarketing? Heel simpel: je realiseert meer conversies en een beter rendement op jouw online marketing budget!

Waar kun je een remarketing campagne aanzetten?

Het aanzetten van een remarketing campagne kan op verschillende kanalen, zoals Google of social media.

Een remarketing campagne aanzetten op Google: een bekend kanaal om een remarketing campagne aan te zetten is Google. Via het Google Display Netwerk kun jij jouw advertentiebanners of video's tonen. Bij het Google Display Netwerk zijn verschillende miljoenen websites en apps aangesloten, waaronder YouTube. Je kunt een remarketing campagne aanzetten voor Google via jouw Google Ads account. Vergeet niet om de remarketing tag op je website te plaatsen! Hulp nodig? Mail mij!

Een remarketing campagne aanzetten op social media: naast Google is het ook mogelijk om een remarketing campagne aan te zetten op verschillende social media kanalen, waaronder Facebook, Instagram en LinkedIn. Vergeet niet de LinkedIn Insight Tag en/of de Facebook Pixel te plaatsen op je website. Deze scripts zorgen ervoor dat de data op je website worden verzameld: welke bezoekers zijn hier geweest en wat hebben zij bekeken/gedaan? Deze informatie wordt later gebruikt voor de remarketing campagne. Een handige Chrome extensie is de Facebook Pixel Extensie om te checken of de Facebook Pixel goed geïnstalleerd staat.

Hulp nodig met remarketing?

Voor verschillende klanten zetten wij remarketing campagnes in voor een betere conversie van oudere bezoekers. Remarketing campagne is dus een goed middel om oudere bezoekers terug te laten keren. Weet je niet zo goed hoe het werkt of heb je hulp nodig? Neem vooral contact met ons op! Wij zetten graag de remarketing campagnes voor jouw organisatie op en monitoren dagelijks de resultaten voor het beste resultaat.