Wil jij de harten van jouw consumenten veroveren? Contentmarketing is vandaag de dag populairder dan ooit, het is een manier om jouw potentiële klanten te bereiken. Een
contentmarketing bureau helpt jou hierbij. Consumenten willen waardevolle content zien, waardoor ze gaan consumeren. Hoe eerder jij begint met contentmarketing, hoe sneller jij jouw concurrenten kunt verslaan. Het verslaan van jouw concurrenten klinkt als muziek in je oren, maar hoe pak je dit aan? Schakel WebSentiment in als jouw content marketing bureau, zodat jij je daar geen zorgen over hoeft te maken.
Wat is een contentmarketing bureau?
First of all, wat is contentmarketing nou eigenlijk en wat doet een contentmarketing bureau? De truc achter contentmarketing is dat jij identieke content creëert en verspreid onder jouw doelgroep. Dit doe je met het doel om jouw doelgroep aan jouw bedrijf te binden en te laten converteren natuurlijk. Via contentmarketing geef jij jouw consumenteninformatie, maar tegelijkertijd zorg je voor een betere vindbaarheid van jouw organisatie, genereer je meer leads en versterk je zelf jouw autoriteit binnen jouw branche. Een contentmarketing bureau kan jou helpen met een passend contentplan en waardevolle content die écht bij jouw doelgroep en bedrijf past. Wij snappen wel dat je benieuwd bent naar de mogelijkheden van een contentmarketing bureau. ;)
De meest voorkomende content:
Als contentmarketing bureau helpen wij jou met een passend contentplan en met de juiste vorm van content. We kunnen jou helpen bij verschillende soorten content, zoals:
- E-books. Als jij de juiste kennis in huis hebt over een specifiek onderwerp, is het zeer interessant om een eigen e-book te schrijven. Vaak worden e-books als een download button op een website vermeldt. Deze e-books worden vaak alleen door echt geïnteresseerde gedownload, in ruil voor hun e-mailadres. Super handig, want zo kun jij meteen weer een e-mail toevoegen aan jouw klantenbestand.
- Blogs zijn zeer toegankelijk om te schrijven, maar er zit een groot niveauverschil tussen blogs. Hier houdt Google rekening mee. Schrijf dus niet als een kip zonder kop een tekst, maar schrijf op wat jouw lezer echt te weten wilt komen.
- Foto's. Misschien heeft niet iedereen de tijd om een hele blog te lezen. In dit geval kan een foto soms meer zeggen dan duizend woorden.
- Video's. De laatste tijd zijn video's, en dus ook vlogs, enorm gestegen in populariteit. Niet alleen op YouTube maar ook op social media doet deze content het goed. Zie het als kort tv kijken. Binnen enkele seconden, kun jij al een heel verhaal overbrengen.
- Social media post. Ik denk dat wij jou niet meer hoeven te vertellen hoe groot de invloed van social media is. ;)
- Misschien denk je vrij negatief over een nieuwsbrief, maar laten wij je de kracht van een nieuwsbrief eens vertellen. Deel de laatste aanbiedingen, tips of bijpassende producten.
- Een Whitepaper is eigenlijk een uitgeschreven verhaal. De tekst in de whitepaper wordt vaak ondersteund door een infographic, resultaten en afbeeldingen.
- Laat zien aan jouw consumenten dat je te vertrouwen bent en dat andere ook een prettige ervaring met jouw onderneming hebben gehad.
- Mensen willen gericht zoeken. Door een FAQ in te richten weten ze waar ze antwoord op hun vraag kunnen vinden. Daarnaast speel je direct in op vragen die de klant eventueel zou kunnen stellen. Door een FAQ kunnen ze direct alle informatie die ze moeten weten, bij jou op je website vinden.
Je kan oneindig veel verschillende content maken met behulp van een contentmarketing bureau. Met welke content gaan we starten voor jouw onderneming?
Deskundig contentmarketing bureau
Bij WebSentiment vinden wij het belangrijk om voor jouw onderneming een passende contentmarketing-strategie op te stellen. Dit doen wij geheel op maat, want voor iedere onderneming kan dit verschillen. Wij delen graag onze kennis met jou, niet alleen op het gebied van contentmarketing. Want ook als contentmarketingbureau zijn wij nog niet uitgeleerd.
Waarom een contentmarketing bureau inschakelen?
Je zult wel denken: heb ik WebSentiment echt nodig bij het groeien van mijn onderneming? Jazeker! Hoogwaardige content helpt om een nog betere klantrelatie op te bouwen met jouw doelgroep. Daarnaast heeft WebSentiment alle kennis, kwaliteiten en tools in huis om de beste content te schrijven die de interesse wekt van jouw doelgroep. Want zeg nou zelf, net zoals het jou interessant leek om deze blog te lezen. We vinden het belangrijk om een onvergetelijke indruk achter te laten bij jouw doelgroep, ze mogen jou absoluut niet vergeten. Jij wilt toch ook dat jouw boodschap zich als een lopend vuurtje verspreid door mond-tot-mond reclame?
Werken met het beste contentmarketing bureau: WebSentiment
Bij WebSentiment zijn wij er van overtuigd dat contentmarketing een zeer effectieve voor van marketing is, helemaal met behulp van een contentmarketing bureau. Nu ben jij aan zet om te kiezen voor WebSentiment als jouw contentmarketing bureau.
Contentmarketing bureau: onze aanpak
Een goed contentmarketing bureau begint met de juiste strategie. Wie gaan we aanspreken en wat willen we bereiken? Samen stellen we doelen, passend bij jouw onderneming. We verdiepen ons graag in jouw onderneming, want ook wij leren graag wat bij. Vervolgens is het tijd om jouw doelgroep in kaart te brengen. Maar via welke kanalen kunnen we jouw doelgroep het beste aanspreken? Waar is jouw doelgroep actief? Dit bepalen we door een kanalenstrategie. Next up: content bedenken. We laten onze hersenen kraken voor een creatieve brainstormsessie. Hoe gaan we zorgen dat jouw onderneming opvalt tussen jouw concurrenten? Deze ideeën worden verwerkt in een contentplanning. Hierdoor lopen we niet achter de feiten aan, maar denken we van tevoren goed uit wat we gaan doen en wanneer. Dit zorgt voor continuïteit. Afijn, ondertussen hebben we veel nagedacht en veel strategieën uitgewerkt. What's next? Kijken of het werkt natuurlijk! We voeren de contentplanning uit en zorgen dat jij eindelijk de harten van jouw consumenten verovert.
Stopt de samenwerking met een contentmarketing bureau daarna? Nee, tuurlijk niet! WebSentiment gaat verder dan alleen dat. Meten = weten zeggen we altijd. Wij houden jouw content nauwlettend in de gaten en sturen bij waar nodig. Jij zult het druk genoeg hebben met alle nieuwe klanten. Maandelijks ontvang jij van ons een uitgebreid rapport met wat wij hebben gedaan, maar vooral de resultaten ervan. Cijfers zeggen meer dan woorden.
Ben jij benieuwd of WebSentiment het juiste contentmarketing bureau voor jou is? Kom gerust eens langs voor een kopje koffie of thee. We verdiepen ons graag in jouw organisatie om te kijken waar onbenutte kansen liggen. Ben jij klaar om te groeien en identieke content te verspreiden?