Heb jij ook LinkedIn tips voor bedrijven nodig, omdat jij graag meer wilt doen met LinkedIn voor jouw bedrijf? Of wil jij gewoon beter vindbaar worden op LinkedIn met de laatste ontwikkelingen rondom jouw eigen organisatie? Here it is, deze tips gaan jou op weg helpen naar een succesvolle start met LinkedIn voor bedrijven!
Social media wordt steeds belangrijker voor organisaties en een goede bedrijfspagina op LinkedIn is tegenwoordig niet meer weg te denken. Jij kunt als organisatie laten zien wie jij bent. Daarnaast is het ook een handige tool om consumenten en andere zakelijke partners aan jouw organisatie te binden en is het een onmisbaar element in een marketingstrategie om leads te genereren. In deze blog vertellen wij 12 handige LinkedIn tips voor bedrijven, waarmee jij direct mee aan de slag kunt om succesvol te starten met LinkedIn!
12 onmisbare LinkedIn tips voor bedrijven
Tip 1: Vul een compleet profiel in
Maak je gehele bedrijfspagina LinkedIn compleet. Maak gebruik van pakkende foto’s en een goede banner. Daarnaast is het een goed idee intro te schrijven over jouw organisatie, zodat bezoekers direct weten waarvoor zij bij jouw organisatie terecht kunnen.
Tip 2: Maak jouw teksten SEO-proef
Net als vele websites wordt LinkedIn ook geïndexeerd door Google. Zorg ervoor dat jouw teksten en verhalen goed scoren op de belangrijkste zoekwoorden, zodat jij nog meer vindbaar wordt op verschillende zoekwoorden. Ook al is het een kleine omweg naar jouw website, de lezer kan op deze manier wel in eerste contact komen met jouw organisatie. Wie weet wat daaruit komt, toch? ;-)
Tip 3: Verbind samen met je team
Om nog meer naamsbekendheid op LinkedIn te krijgen, kun jij aan jouw collega's vragen om het bedrijf toe te voegen als werkgever. Hierdoor wordt de bedrijfspagina ook zichtbaar bij vrienden-van-vrienden.

Tip 4: Vergeet geen Call-To-Actions bij jouw posts
Ben jij van plan om actief berichten te posten op jouw bedrijfspagina? Vergeet niet om Call To Actions toe te voegen aan jouw post om mensen naar jouw bedrijfswebsite te leiden. Een tip: zet een CTA een keer bovenaan, als jij graag een langere post wilt schrijven. Zo heb jij de kans dat bezoekers sneller naar jouw website gaan en eerder een contactformulier invullen.
Tip 5: Houd de bezoeker geïnteresseerd
Het is belangrijk dat je de lezer geïnteresseerd houdt met leuke, leerzame en unieke content. Zorg ervoor dat de content die gepost wordt gevarieerd is. Post eens iets leuks over die gezellige kerstborrel of deel een bijzondere mijlpaal. Twee keer per week posten is een goed aantal om mee te beginnen. Heb jij nog veel meer kwalitatief goede berichten om te posten? Meer is ook goed, maar let op de kwaliteit van de bericht. Kwaliteit boven kwantiteit is key.
Tip 6: Aanbevelingen vragen
Vind jij het brutaal om een aanbeveling te vragen aan jouw klant of andere zakenrelatie met betrekking tot jouw organisatie? Don't worry, het is de normaalste zaak van de wereld. Door aanbevelingen te verzamelen, laat jij aan nieuwe bezoekers zien waarom zij met jou in zee moeten gaan. Deze aanbevelingen worden verzameld op jouw feed van jouw bedrijfspagina. En hoe leuk is het om af en toe een leuk complimentje te krijgen?!
Tip 9: Statistieken lezen
LinkedIn heeft een functie waarbij jij de analytische gegevens van je bedrijf kan zien met betrekking tot LinkedIn en jouw organisatie. Deze tool geeft onder andere inzicht in de pagina bezoeken, verschillende demografische gegevens, bezoeken en activiteiten met betrekking tot jouw posts. Dit is tevens ook erg handig om de geschreven posts te evalueren op kwaliteit en of het wel een interessante onderwerp is om vaker te herhalen.
Tip 10: Follow en connect
Om de naamsbekendheid van jouw organisatie sneller te laten groeien, is het mogelijk om bedrijven te volgen. Zo kun jij interessante leads volgen, maar ook bestaande klanten om up to date te blijven met betrekking tot hun organisatie. Hierdoor blijf jij op de hoogte omtrent de laatste weetjes en updates van die organisatie. Misschien kun jij dit ook wel gebruiken als ijsbreker voor het eerste sales-gesprek. Het toont toch wel wat interesse in een ander!
Tip 11: Ga adverteren op LinkedIn
Het is mogelijk om te adverteren op LinkedIn met een LinkedIn Insight Tag. De LinkedIn Insight Tag voeg jij toe aan jouw website wat statistieken deelt uit de organisatie. Een advertentie kun jij eenvoudig opzetten via de campaign manager van LinkedIn. Een fijne bijkomstigheid aan het adverteren op LinkedIn is dat jij specifiek kunt targeten op jouw gewenste doelgroep. Dit kan bijvoorbeeld gedaan worden op functietitel, organisatie of op branche. Hulp nodig met LinkedIn adverteren? Neem contact op met onze online marketeer Demi.
Tip 12: Deel een te gekke video over jouw organisatie
Het is ook mogelijk om een video te uploaden op LinkedIn. Een video zorgt stiekem toch voor een grotere verbintenis met jouw connecties, omdat jij een beter beeld geeft van jouw organisatie. Het verhaal kan super duidelijk worden overgebracht en een booming video kan ook nog eens lang in de gedachten van de bezoeker blijven hangen. Een leuke video om te delen is bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen bij een organisatie of de introductie van een nieuw product.
Met deze 12 LinkedIn tips voor bedrijven hopen wij je alvast een eerste zetje in de goede richting te geven om beter vindbaar en zichtbaar te worden op het belangrijke platform LinkedIn. Heb je vragen over deze 12 LinkedIn tips voor jouw organisatie of ben jij nieuwsgierig geworden hoe we jouw organisatie kunnen helpen met het inrichten van jouw social media kanalen of het posten voor jouw organisatie? Neem gerust contact op met onze online marketeers Demi of Nouki.